The chalet van Catherine Cooper 4*

Een groep mensen verzamelt zich in een chalet in de Franse Alpen. Zoveel jaren eerder, in 1998, werd een man vermist en keerde enkel zijn broer terug van hun ski-uitstap. De mensen die in het chalet aanwezig zijn, vertonen een link met wat er eerder plaatsvond en één ervan wacht naarstig zijn moment af om toe te slaan. Want iemand weet wat er echt gebeurt is die dag en iemand zal daar een prijs voor moeten betalen…

The Chalet van Catherine Cooper sprong al meteen in mijn oog door de wel zeer aantrekkelijk ogende cover. De vier champagneglazen verwijzen naar de vier personen die zich in het chalet bevinden. Het is een cover die me een beetje aan kerstmis doet denken en dat is alleen maar positief vind ik. Ik hou van kerst! Ook het bijschrift “Four friends. One luxury getaway. The perfect murder.” belooft veel goeds. Ik hou sowieso van whodunits en deze wou ik dan ook heel graag gelezen hebben.

The Chalet van Catherine Cooper is een standalone verhaal dat draait rond een chalet waar zowel in het heden als in het verleden zich een potje drama afspeelt. In 1998 verdween één van de gasten er in een sneeuwstorm en enkel zijn broer werd levend teruggevonden. In het heden verzamelt er zich een groep mensen waarvan er eentje exact weet wat er gebeurt is met de verdwenen man en wie er schuldig is en moet boeten. Het is een verhaal waar je zelf aan de slag kan gaan en proberen uitvogelen hoe het nu juist zit. Ik had tegen het einde wel een theorie klaar en die bleek voor een stuk toch wel te kloppen. Op het einde kwam er nog wel een shock voorbij als er nog iets duidelijk werd. The chalet is een vlot leesbaar boek dat me steeds aanzette om verder te gaan lezen. Het is een echt mysterie dat ontrafeld moet worden, maar hier en daar waren er wat overbodige stukjes bij. Toch drukte dat de pret niet en beloon ik the chalet graag met 4 sterren op 5!

The Chalet van Catherine Cooper

390 bladzijden

Uitgegeven in 2020 door HarperCollins Publishers UK

Plaats een reactie

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑