Vluchtgevaar van Max Allen Collins 4*

Een rijke zakenman wordt in Las Vegas verdacht van een moord, maar wegens gebrek aan bewijs kan de man zonder problemen een vlucht nemen naar Miami. Horatio Caine van het CSI Miami team krijgt een oproep dat een limousine achtergelaten is op de baan met daarbij een stinkend reukje dat uit het voertuig komt. Iets later doet een jong koppel een vreselijke ontdekking op het strand. Al deze gebeurtenissen houden verband met elkaar en het is aan Caine en zijn team om uit te zoeken hoe de vork in de steel zit…

Dit eerste deel van de CSI Miami reeks toont een man in foetushouding onder water. Op zich een mooie cover, maar de afbeelding en de inhoud van het boek matchen niet meteen. Toch wou ik graag voor het einde van 2020 nog een luchtig boek lezen en leek dit me het geschikte verhaal daarvoor.

Vluchtgevaar is het eerste deel uit de CSI Miami reeks. Velen zullen de bekende roodharige inspecteur Horatio Caine wel al eens op TV hebben zien passeren met zijn kenmerkende zonnebril op. Al deze typische karaktertrekken komen ook in dit boek terug. We maken kennis met enkele personages uit de Las Vegas editie, maar al snel schakelen we over naar Miami. Een achtergelaten limo en een gruwelijke ontdekking op het strand voeren de boventoon van dit verhaal. Eerder in het boek wordt er melding gemaakt van een beruchte zakenman die een moord op zijn geweten zou hebben. Door echter een sluitend gebrek aan bewijs, kan de man het land verlaten en glipt hij door de mazen van het net. De twee staten (Miami en Las Vegas) besluiten echter de handen in elkaar te slaan en dit niet zomaar te laten gebeuren. Of dit een succes zal zijn, moet nog blijken. Ik vond vluchtgevaar een aangename afwisseling om het jaar mee af te sluiten. Het boek is absoluut niet zwaarwichtig of moeilijk en heeft me enkele aangename uren leesplezier bezorgd. Het aantal karakters is redelijk beperkt, maar de sfeer geeft me wel kriebels en laat me zelf dromen op op reis te gaan. Ik heb genoten van vluchtgevaar. Lekker ontspannend, een niet al te dik boek met leuke karakters die ik me voor de geest kan halen en een tof verhaal om te volgen. Ik beloon dit eerste deel van de Miami reeks dan ook graag met 4 sterren!

Vluchtgevaar van Max Allen Collins

195 bladzijden

Uitgegeven in 2003 door Karakter

Plaats een reactie

Een WordPress.com website.

Omhoog ↑